Tehtävä: Tekstiseikkailupelin luominen

Kirjoittanut: Markus Sjöberg

Kokeile tekoälypohjaisen tekstiseikkailupelin luomista kielimallin avulla. Voit käyttää esimerkiksi seuraavaa kehotetta:

”Toimi arvoitusten ratkaisemiseen perustuvana tekstiseikkailupelinä. Pelin on tarkoitus opettaa seikkailun aikana [valitse aihe, esim. tekoälytyökalujen käyttöä luovalla alalla, tarinankerronnan perusteita, valokuvauksen periaatteita].

Pelaajan täytyy vastata oikein kysymyksiin, jotta hän pystyy etenemään pelissä. Tehtävänäsi on esittää pelissä eri rooleja sekä kertoa kuvausta tapahtumista mielenkiintoisella ja jännällä tavalla. Pelaaja voi myös keskustella pelissä esiintyvien hahmojen kanssa ja kirjoittaa, mitä haluaa tehdä pelissä seuraavaksi.”

Voit muokata kehotetta haluamallasi tavalla. Pelaa peliä sen verran, että ymmärrät sen toimintalogiikan ja mahdollisuudet.